معرفی کامل ویژگی‌های روغن بهران برش

یکی از تجهیزات برش‌کاری و جوشکاری، روغن برش است. روغن برش به نرم‌شدگی و یکدست‌سازی سطح فلزات کمک می‌کند و کاربرد گسترده‌ای در صنعت برش‌کاری، جوشکاری و فلزکاری دارد. روغن بهران برش با ترکیبات گوناگون تولید می‌شود که هر یک خواص منحصربه‌فرد خود را دارند. در این مقاله در مورد روغن برش، انواع و خرید آن توضیح می‌دهیم. اگر دوست دارید در این باره بیشتر بدانید یا به دنبال خرید روغن برش بهران هستید به خواندن ادامه دهید.

نرم کردن و یکدست‌سازی فلزات پس از کار با فلز اهمیت زیادی دارد. اگر پس از برش‌کاری یا جوشکاری فلزات را نرم کاری نکنید، کیفیت کار تا حد زیادی افت می‌کند؛ به همین دلیل لازم است برای کار با فلزات حتماً از روغن مناسب استفاده کنید. یکی از روغن‌های مهم در کار با فلزات، روغن برش است. در ادامه بیشتر با آن آشنا می‌شویم.

بهران برش

بهران نام یکی از برترین تولید کننده های انواع روغن‌های صنعتی است. محصولات این شرکت شامل انواع روغن‌موتور، روغن کمپرسور، روغن ‌پایه معدنی، روغن دنده و انواع ضدیخ و ضد جوش می‌شود. شرکت روغن بهران تولیدکننده محصولات مرغوب عرصۀ روغن‌های صنعتی به شمار می‌رود.

روغن بهران برش یکی از روغن‌های باکیفیت موجود در بازار است. از این روغن به‌عنوان ضد جوش یا روغن ضدخوردگی استفاده می‌شود. از انواع مختلف روغن برش در بسیاری از صنایع کار با فلز و ماشین‌کاری استفاده می‌شود و در ترکیبات گوناگونی به فروش می‌رسد.

بهران-برش-11

مزایای روغن بهران برش

از روغن بهران برش برای کارکردهای مختلفی استفاده می‌شود. یکی از مصارف این روغن، مربوط به خاصیت ضدخوردگی آن است. استفادۀ دیگر این روغن به‌عنوان ضد جوش است. این روغن به‌راحتی به‌صورت محلول در آب درمی‌آید و به همین دلیل از روغن‌های خوب به‌حساب می‌رود.

بهران برش طول عمر خوبی هم دارد و در برابر میکروب‌ها و باکتری‌ها مقاومت بالایی دارد؛ به همین دلیل دیر خراب می‌شود. برخی از انواع روغن بهران خاصیت خنک‌کنندگی بالایی دارند و برای دفع حرارت مورداستفاده قرار می‌گیرند.

روغن عملیات فلزکاری و روغن برش خاصیت ضد اصطکاک و ضدزنگ زدگی دارند و به‌عنوان ضدزنگ و پاک‌کننده به کار می‌روند. این محصول به دلیل تمیزکردن سطوح فلزات، فرایند برش‌کاری و کار با فلزات را آسان‌تر می‌کند و کیفیت کار را بالا می‌برد. بهران برش در برابر اصطکاک و تغییرات دمایی مقاومت بالایی دارد و به همین دلیل می‌توان آن را در طیف گسترده‌ای از عملیات کار با فلز به کار برد.

یکی از کاربردهای اصلی این محصول، استفاده شدن در عملیات ماشین‌کاری فلزات است. در ماشین‌کاری فلزات (خصوصاً فلزاتی مثل برنج، آهن و مس) به دلیل خواص فراوانی که این روغن دارد از روغن برش بهران استفاده‌ می‌شود. بهران برش انواع گوناگونی دارد که هر نوع آن از ترکیبات خاصی تشکیل می‌شود. در قسمت بعدی به انواع روغن برش بهران می‌پردازیم.

انواع روغن برش بهران

روغن بهران برش مدل‌های مختلفی دارد. این مدل‌ها در ترکیبات شیمیایی و خواص و کاربردهایشان با هم تفاوت دارند. مهم‌ترین مواد شیمیایی به‌کار رفته در این روغن‌ها کلر و انواع سولفور (فعال یا غیرفعال) هستند. نسبت هر یک در مدل‌های مختلف روغن برش فرق می‌کند.

تغییر نسبت مواد اولیه روغن‌ها به تغییر در خواص روغن (ویسکوزیته، نقطه اشتعال و دانسیته) می‌انجامد. انواع روغن برش را با کدهای مخصوص دسته‌بندی می‌کنند. توجه به کد مخصوص هر مدل می‌تواند در خرید روغن موردنظر، کمک‌کننده باشد. از پرفروش‌ترین انواع روغن برش بهران می‌توان به بهران برش ۱۱، بهران برش ۱۲، بهران برش ۱۳، بهران برش ۳۴، بهران برش ۳۶ و بهران برش ۵۴ اشاره کرد.

 

قیمت روغن بهران برش

همان‌طور که گفته شد روغن بهران برش انواع گوناگونی دارد و هر نوع ترکیب و کاربرد خود را دارد؛ به همین دلیل نمی‌توان برای همۀ روغن‌ها یک قیمت کلی برآورد کرد. ازآنجایی‌که معمولاً این روغن‌ها در بشکه‌های بزرگ عرضه می‌شوند، قیمت آن از چند میلیون تومان شروع می‌شود.

سایر نکات دربارۀ روغن بهران برش

تماس مستقیم با روغن برش خطرناک است و بهتر است مراقب باشید پوستتان مستقیماً با این محصول در تماس نباشد. حتی گازهای متصاعد شده از روغن نیز می‌تواند خطرناک باشد. توصیه می‌شود از استنشاق و تنفس این گازها خودداری کنید. جهت استفاده امن از این محصول بهتر است آن را در ظروف مخصوص و پوشش‌دار نگهداری کنید. روغن‌های برش بهران معمولاً در بسته‌های بزرگ و در بشکه‌های مخصوص (بیش از ۲۰۰ لیتری) عرضه می‌شوند.

خرید روغن بهران برش

روغن برش در فروشگاه‌هایی که محصولات روغن صنعتی ارائه می‌کنند و در شرکت‌های توزیع مواد شیمیایی قابل‌خرید است. توصیه می‌کنیم این محصول را از فروشنده‌ای معتبر بخرید تا از اصالت کالا اطمینان داشته باشید. به‌این‌ترتیب از هدررفت سرمایه خود جلوگیری می‌کنید.

ازآنجایی‌که قیمت روغن برش هزینۀ اندکی نیست، توصیه می‌شود در انتخاب فروشگاهی که روغن را از آن تهیه می‌کنید، توجه لازم را به خرج دهید. همچنین به نوع بسته‌بندی روغن دقت کنید تا روغن غیر اصل و تقلبی را به‌جای روغن خالص و باکیفیت به شما نفروشند.

شما می‌توانید انواع روغن بهران برش و سایر روغن‌های صنعتی (از جمله روغن پایه معدنی و روغن بهران) را با تضمین کیفیت و قیمتی مناسب از صدرا شیمی تهیه کنید. صدرا شیمی  عرضه‌کننده انواع روغن‌های صنعتی، مواد اولیۀ آرایشی و مواد اولیۀ شوینده است و محصولات شیمیایی خود را با قیمت و کیفیت مناسب و در اسرع زمان به دست خریدار می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *