خرید روغن کشش فولاد برای صنایع فلزی

روغن کشش فولاد یکی از انواع روغن‌های صنعتی بازار است که در صنایع فلزات و فولاد کارایی بسیار زیادی دارد. این روغن در واقع عنصر اصلی در صنایع یاد شده محسوب می‌شود و در غیاب آن، فعالیت‌هایی مانند پرس‌کاری صورت نمی‌گیرد. هدف از نگارش این مطلب توسط صدرا شیمی، آشنا شدن شما عزیزان با این روغن صنعتی و نحوه خرید آن است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

روغن‌های کشش فولاد در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند
روغن‌های کشش فولاد در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند

 

معرفی اختصاصی روغن کشش فولاد

روغن کشش فولاد در واقع محصولی است که در صنعت برای شکل‌دهی فلزات به روش سرد مانند پرس‌کاری استفاده می‌شود. این روغن اساساً به عنوان یک روغن صنعتی شناخته می‌شود که در صنایعی مانند نورد، لوله، فورج و شکل‌دهی قطعات فلزی مورد بهره‌وری قرار می‌گیرد. بسته به این که شما قرار است در چه صنعتی از موارد اشاره شده به استفاده از روغن کشش صنایع فلزی بپردازید، امکان استفاده به صورت خالص و یا امولسیون از این محصول وجود دارد.

می‌توانید به طور خالص یا امولسیون از روغن استفاده کنید
می‌توانید به طور خالص یا امولسیون از روغن استفاده کنید

 

ویژگی‌های روغن کشش در صنایع فلزی

این محصول، ویژگی‌های بسیاری دارد و همین موضوع نیز باعث شده است تا به عنوان یکی از پرفروش‌ترین محصولات حال حاضر شناخته شود. ویژگی‌های روغن کشش فولاد عبارت‌اند از:

  •  استفاده به صورت خالص و امولسیون
  •  ارائه خاصیت روانکاری بسیار بالا هنگام استفاده در صنایع فلزی
  •  خاصیت بسیار بالا حوزه محافظت از فلزات در برابر خوردگی
  • ارائه قابلیت پاک‌کنندگی جهت استفاده در سطوح فلزی برای پاک کردن آلودگی روغنی

باتوجه‌به این ویژگی‌ها، شما می‌توانید از این روغن در عملیاتی نظیر پرس‌کاری، قالب‌زنی انواع ورق‌ها مانند ورق‌های فولادی یا آلیاژی به راحتی استفاده کنید.

از این روغن برای کشش مفتول نیز استفاده می‌شود
از این روغن برای کشش مفتول نیز استفاده می‌شود

 

بررسی موارد کاربرد روغن کشش فولاد

همان‌طور که اشاره کردیم، از روغن کشش فولاد به صورت خالص و یا امولسیون در صنایع فلزی مختلف استفاده می‌شود؛ اما در این قسمت، قصد داریم به بررسی اختصاصی کاربرد این روغن صنعتی بپردازیم.

• صنایع ماشین سازی

در صنایع ماشینسازی هنگام ساخت بدنه ماشین از روغن، استفاده‌های بسیاری می‌شود تا روند پرسکاری سرد به راحتی صورت پذیرد.

• صنایع لوله سازی

در صنعت لوله‌سازی می‌توانید به راحتی مشاهده کنید که این روغن، کاربرد بسیاری دارد. تمامی لوله‌ها به وسیله پرس سرد تولید می‌شوند که این روغن، جایگاه حائز اهمیتی در این زمینه دارد.

معرفی انواع روغن عملیات کشش در انواع مصارف صنعتی

روغن کشش فولاد دارای انواع مختلفی است. هر یک از این روغن‌ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این قسمت نیز به معرفی انواع این روغن می‌پردازیم تا با کاربرد روغن کشش صنایع فلزی بیشتر آشنا شوید.

• روغن کشش مس

این روغن در واقع یک روغن امولسیون‌شونده در حوزه صنایع مس است که از آن در کشش مفتول‌های مس و عملیات پرس‌کاری ورق‌های مسی استفاده می‌شود.

روغن عملیات پرس‌کاری

به‌طورکلی در تمامی عملیات پرس‌کاری اعم از مفتول‌های مسی و یا ورق‌های مسی از این روغن به صورت امولسیون استفاده می‌شود. در صنایع به این روغن، روغن نیمه سنتتیک نیز گفته می‌شود.

• روغن کشش مفتول

به این روغن، روغن کشش امولسیون تمام سنتتیک نیز گفته می‌شود. در صنایعی که به ساخت مفتول‌های مسی می‌پردازند، از این محصول برای کشش آن‌ها استفاده می‌شود.

• روغن کشش آلومینیوم

این روغن به عنوان یک روغن امولسیون‌شونده شناخته می‌شود. درواقع این روغن در صنایع مفتول‌های آلومینیوم و عملیات پرس‌کاری آلومینیومی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان روغن پایه معدنی نیز شناخته می‌شود.

• روغن کشش تمام سنتتیک

روغن کشش تمام سنتتیک به عنوان یک روغن کشش فولاد با طول عمر بالا و ماندگار معرفی می‌شود. این روغن در آب تا سختی ۴۵۰ PPM بسیار پایدار است.

بیشتر در صنایع پرس‌کاری سرد از این روغن استفاده می‌شود
بیشتر در صنایع پرس‌کاری سرد از این روغن استفاده می‌شود

 

هدف استفاده از این روغن چیست؟

در واقع هدف اصلی استفاده از انواع روغن‌های کشش فولاد در صنایع، این است ازآنجایی‌که این روغن از هر نوع خوردگی و زبری سطح فلز جلوگیری می‌کند، باعث بالا رفتن طول عمر ماشین‌های صنعتی می‌شود و عملکرد آن‌ها را افزایش می‌دهد؛ بنابراین بسیار مهم است که ماشین‌ها، موتورها، ابزارها یا انواع سطوح فلزی را به طور مناسب و مکرر با این روغن‌ها درگیر کنید تا کارایی بهتری داشته باشند.

روغن‌های کشش فولاد همچنین میزان اصطکاک بین قطعات متحرک را کاهش می‌دهند و ضربه را جذب می‌کنند، صدا را کاهش می‌دهند و خوردگی قطعات را به حداقل می‌رسانند. اصطکاک کمتر همچنین به معنای تولید گرمای کمتر است. در انتها نیز این روغن کمک به کاهش ساییدگی و پارگی عمومی قطعات می‌کند.

نکات مهم دررابطه‌با روغن کشش

هنگام استفاده از انواع روغن کشش فولاد باید مواردی را رعایت کنید و نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید به‌درستی از این محصول، استفاده کنید. این موارد عبارت‌اند از:

  1.  همان‌طور که گفتیم، این روغن به عنوان روغن امولسیون نیز شناخته می‌شود. مواد امولسیون کننده به سه دسته آنیونیک، کاتیونیک و بی یون تقسیم می‌شوند.
  2.  معمولاً امولسیون کننده‌ای که در انواع صنایع استفاده می‌شود، عموماً حاوی امولسیون کننده آنیونیک از صابونهای سدیم و پتاسیم است.
  3.  مواد چربی که در ساخت این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد بر پایه نباتی یا حیوانی هستند که عبارت‌اند از: روغن بادام‌زمینی، روغن کرچک، روغن نخل، روغن سویا و یا روغن جگر ماهی.

بررسی وظایف اصلی امولسیون کشش

می‌دانید وظیفه اصلی یک امولسیون کشش که یکی از انواع روغن‌های کشش فولاد است، استفاده در فرایند هادی‌سازی سیم و کابل است و از نوع خیس هستند؛ اما وظایف دیگری نیز وجود دارند که این روغن را کاربردی‌تر می‌کنند.

وظیفه بعدی این روغن، کاهش اصطکاک بین مفتول و غلتک است. مورد بعدی خروج حرارت تولید شده در فرایند نازک‌کاری است. در اینجا، این روغن وظیفه دارد تا سریعاً حرارت را جذب کرده و از محل خارج کند تا مشکلی برای ادامه کار به وجود نیاید. در انتها نیز باید زمینه لازم برای فعالیت دستگاه‌ها را آماده کند تا هنگام کشش مفتول، پاره نشود و یا مشکلاتی نظیر این موضوع به وجود نیاید.

کلام آخر

استفاده از روغن کشش فولاد در صنایع مختلف فلزی، باعث بهبود عملکرد و کیفیت کار می‌شود. شما می‌توانید باتوجه‌به این که صنعت شما در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کند، از طریق یکی از بهترین عرضه‌کنندگان این روغن یعنی صدرا شیمی به خرید انواع روغن‌های کشش فولاد با قیمتی مناسب، اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان فروش تماس برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *