آشنایی با نحوه انتخاب روغن هیدرولیک

تعریف روغن هیدرولیک

حتما تا به حال شما هم در شرایط انتخاب روغن هیدرولیک قرار گرفته اید، اما شاید دقیقا ندانید که این روغن چیست و چه وظایفی دارد؟ روغن هیدرولیک یکی از سیال های بسیار مهم و ضروری است که علاوه بر استفاده در خودروهای سبک و سنگین، در صنایع مختلفی نیز کاربرد دارد. این روغن در ماشین آلات هیدرولیکی وظیفه انتقال قدرت را دارد. از جمله مهمترین کاربرد این روغن می توان به استفاده در خودروهایی که سیستم فرمان آنها هیدرولیکی است، اشاره کرد.

روغن هیدرولیک یکی از ضروری ترین سیال هایی است که در خودرو از آن استفاده می شود؛ تقریبا می توان گفت بدون وجود این روغن سیستم فرمان دچار اختلال می شود و وظیفه انتقال قدرت را به خوبی انجام نمی دهد.

 

 

عملکرد روغن هیدرولیک به چه صورت است؟

خودروهایی که دارای سیستم هیدرولیکی هستند، به هنگام کار، گرما و حرارت بسیار زیادی از خود ساطع می کنند. این گرما ناشی از فعالیت موتورها و پمپ های داخل خودرو است. اگر این حرارت و گرما مهار نشود، قطعا آسیب های جدی به سایر قطعات خودرو وارد می کند. انتخاب روغن هیدرولیک یک گزینه بسیار مناسب توسط کارشناسان و خودروسازان بود که توانست به خوبی این حرارت و گرمای زیاد را مهار کند. در واقع بدون وجود روغن هیدرولیک، این حرارت و گرما از داخل قطعات خودرو خارج نمی شود و قطعا به قطعات دیگری همچون کاسه نمد آسیب جدی وارد می کند.

برای خرید روغن هیدرولیک ۶۸ کلیک کنید

انتخاب روغن هیدرولیک برای فرمان هیدرولیک

با توجه به عملکردهای مهم روغن هیدرولیک در خودرو، می توان گفت انتخاب روغن هیدرولیک گزینه بسیار مناسبی برای انتقال قدرت از فرمان به چرخ های خودرو است. زمانی که شما بسیار نرم و روان فرمان هیدرولیکی را می چرخانید، این روغن هیدرولیک است که این قدرت و چرخش را به چرخ ها منتقل می کند و سبب عملکرد صحیح آنها می شود. اگر به فرمان های مکانیکی توجه کرده باشید، به سختی می توان آنها را چرخاند. اما با سیستم هیدرولیکی و با استفاده از روغن هیدرولیک این مشکل برطرف شده است و شما می توانید بسیار نرم و آسان فرمان خودروی خود را بچرخانید.

آشنایی با کاربرد روغن هیدرولیک

قبل از اینکه شما نسبت به انتخاب روغن هیدرولیک اقدامی انجام دهید، باید بدانید این روغن چه کاربردی دارد و برای چه عملکردهایی مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد گمان می کنند می توانند روغن های دیگر را جایگزین روغن هیدرولیک کنند. برای اینکه بتوانید با عملکرد منحصر به فرد این روغن آشنا شوید، باید در ابتدا نسبت به عملکرد و کاربرد آن آشنایی پیدا کنید.

به طور کلی روغن هیدرولیک به جهت روانکاری مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن در موتورهای صنعتی و حتی صنایع غیر صنعتی کاربرد فراوانی دارد. در روغن هیدرولیک افزودنی های مخصوصی وجود دارد، که باعث می شود این روغن عملکرد خود را به خوبی انجام دهد. این افزودنی ها باعث تخریب و یا آسیب به سایر قطعات نمی شوند. به همین علت انتخاب روغن هیدرولیک برای سیستم فرمان هیدرولیک خودرو و صنایع دیگر یک انتخاب صحیح است. لازم به ذکر است تا به این نکته اشاره کنیم که روغن های هیدرولیکی بر پایه نفت خام هستند.

مزایای روغن هیدرولیک در خودرو

تا به اینجا در مورد کاربرد روغن هیدرولیک و اهمیت آن در خودرو صحبت کردیم، حال قصد داریم تا مزایای این روغن در خودرو را بررسی کنیم. همانطور که می دانید وجود روغن هیدرولیک در خودروهایی که سیستم فرمان آنها هیدرولیکی است، اهمیت بسیار زیادی دارد. با ما همراه باشید تا مزایای این روغن را بررسی کنیم تا دریابید که چرا این روغن در خودرو اهمیت زیادی دارد.

  • روغن هیدرولیک عاری از هرگونه افزودنی های حاوی سرب است
  • روغن هیدرولیک خاصیت ضد سایش و ضد خوردگی دارد
  • در برابر زنگ زدگی، خوردگی و… بسیار مقاوم است
  • خاصیت پایداری و اکسیداسیون
  • خاصیت روان کنندگی

تمام موارد بالا جزو مزایای روغن هیدرولیک هستند که در نهایت به بهبود عملکرد فرمان منجر می شوند. همچنین انتخاب روغن هیدرولیک برای صنایع موتوری و غیر موتوری دیگر باعث شده تا عملکرد مطلوبی را در این صنایع ارائه دهد و امروزه کاربرد وسیعی داشته باشد.

 

نحوه انتخاب روغن هیدرولیک

روغن هیدرولیک در خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد. این روغن نه تنها در خودرو سازی بلکه در صنایع مختلف دیگر نیز کاربرد وسیع و گسترده ای دارد، از این رو باید در انتخاب روغن هیدرولیک موارد مهمی را در نظر گرفت. برای آشنایی با این نکات و موارد مهم، عنوان های زیر را بررسی کنید:

  • ویسکوزیته: اولین موضوعی که در انتخاب روغن مورد توجه و اهمیت قرار می گیرد، میزان ویسکوزیته روغن است. منظور از ویسکوزیته همان میزان چسبندگی و روان بودن روغن است. ویسکوزیته روغن باید کاملا استاندارد باشد. در واقع میزان ویسکوزیته روغن می تواند بیانگر میزان مقاومت روغن در برابر جاری شدن باشد. اگر روغن بیش از حد روان باشد، در اثر حرارت مقاومت خود را از دست می دهد و در نهایت نشتی پیدا می کند.
  • مقاومت در برابر دمای بالا: همانطور که می دانید روغن هیدرولیک تحت فشار و حرارت بالا فعالیت می کند. از آنجایی که دما برای این روغن بالا است، مقاومت روغن باید به گونه ای باشد که در حرارت بالا تبخیر نشود. این مورد یکی از مهمترین موارد انتخاب روغن هیدرولیک با کیفیت است.
  • سازگاری: یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب روغن هیدرولیک، سازگاری روغن با سایر قطعات و سیال های درون خودرو است. روغن هیدرولیک باید با فلزات داخل خودرو و موتور کاملا سازگار باشد.
  • ضد خوردگی: از آنجایی که روغن هیدرولیک مستقیما با قطعات فلزی خودرو در ارتباط است، باید دارای خاصیت ضد خوردگی و ضد زنگ زدگی باشد.یکی از اصلی ترین وظایف روغن هیدرولیک، این است که از قطعات خودرو در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت کند.
  • حفاظت: حفاظت یکی از اصلی ترین وظایف و ویژگی های روغن هیدرولیک است. روغن هیدرولیک باید از فرمان و جعبه فرمان به خوبی محافظت کند. منظور از این محافظت این است که این روغن با عملکرد خود بتواند به قطعات امکان روان کار کردن را بدهد.

گرانروی-هیدرولیک

در نهایت باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که دارا بودن تمامی این ویژگی ها موجب می شود تا طول عمر مفید قطعات خودروی شما بالا برود و تاثیر مطلوبی بر عملکرد قطعات خودروی شما داشته باشد. سعی کنید همیشه در انتخاب روغن هیدرولیک حساس باشید و بهترین و مرغوب ترین برندها را برای خرید انتخاب کنید.

در انتخاب روغن هیدرولیک به میزان گرانروی آن توجه کنید

فروش روغن هیدرولیک
برای خرید انواع روغن هیدرولیک با کارشناسان فروش صدرا شیمی تماس بگیرید
برای قیمت تماس بگیرید
برای قیمت تماس بگیرید
برای قیمت تماس بگیرید
برای قیمت تماس بگیرید
برای قیمت تماس بگیرید

روغن بهران

بهران درفش ۴۶

برای قیمت تماس بگیرید

روغن بهران

بهران درفش ۳۲

برای قیمت تماس بگیرید

روغن بهران

بهران درفش ۶۸

برای قیمت تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *